|
Zakon Zapomnianej Gwiazdy Forum Członków Zakonu Zapomnianej Gwiazdy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kithiara
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:32, 16 Paź 2005 Temat postu: Help |
|
|
Widzę, że co niektórzy mają problem z poruszaniem się po forum i właściwym jego używaniem- ten temat jest właśnie dla nich...
1. Jak napisać odpowiedź do istniejącego tematu:
Klikamy "Postreply" i wyświetla się okienko- tam wpisujemy naszą odpowiedź. Klikamy "Wyślij". Ot- cała filozofia. Możemy jeszcze przed wysłaniem podejrzeć naszą wiadomość klikając "Podgląd". Wtedy nasza wypowiedź pojawi się ponad okienkiem w którym wpisaliśmy nasz tekst- jeśli jesteśmy z niej zadowoleni- klikamy "Wyślij" i odpowiedź umieszczana jest na forum.
2. Jak założyć nowy temat:
Klikamy "New Topic"- wyświetla się identyczne okienko jak przy tworzeniu odpowiedzi do tematu. W polu "Temat" wpisujemy nazwę tematu jaki chce,y założyć, a w polu tekstowym wpisujemy tekst. Po utworzeniu wiadomości klikamy "Wyślij". Możemy również tak jak przy tworzeniu odpowiedzi do istniejącego tematu najpierw skorzystać z podglądu postu, tak jak opisałam w punkcie poprzednim.
3. Jak założyć ankietę:
Klikamy "New Topic i postępujemy tak jak przy zakładaniu nowego tematu. Czyli wpisujemy temat i treść postu. Poniżej okna"Napisz nowy temat" mamy okno "Dodaj Ankietę". Tam wpisujemy pytanie do naszej ankiety, oraz opcje ankiety. Początkowo jest dostępna tylko jedna opcja, ale po wypełnieniu pola "Opcja ankiety" klikamy "Dodaj opcję", stronka się przeładowuje, a my uzyskujemy kolejną rubryczkę. Robimy tak tyle razy, aby wszystkie zaplanowane przez nas opcje ankiety były umieszczone w odpowiednich polach. Następnie ustalamy ile ma trwać ankieta. Jeśli chcemy, żeby ankieta nigdy się nie zakończyła i każdy w dowolnym momencie mógł zagłosować pole "Czas trwania" pozostawiamy puste- w innych przypadkach wpisujemy liczbę dni przez które ankieta ma być aktywna. Potem Klikamy "Wyślij" i nasz post wraz z ankietą ląduje na forum"
4. Jak przeedytować swój post, by nie umieszczeć jednego postu pod drugim:
W po zalogowaniu w ramce z naszym postem, w prawym górnym rogu widnieje przycisk "edit". Klikamy go i zostajemy przeniesieni do edycji naszego postu, tam możemy go zmienić i ewentualnie dopisać dodatkowe rzeczy, które chcielibyśmy tam zamieści. Następnie klikamy "Wyślij" i nasz post w zmienionej wersji ląduje na forum".
5. Jak usunąć swój post:
Jeśli zadrzyło nam się niechcący wysłać kilka postów z rzędu- nie ma problemu- każdy nasz post- jeśli tylko jest ostatnim postem w temacie możemy usunąć poprzes kliknięcie symbolu kółeczka z krzyżykiem w prawym górnym rogu pola naszego postu...
To by było na razie tyle. Wszelkie pytania proszę zamieszczać tutaj... Lub poszukać w FAQu odpowiedzi na nie...
Pamiętajcie- zanim napiszecie post- zastanówcie się czy umieszczacie go we właćiwym temacie. Zanim stworzycie nowy temat- upewnijcie się, że podobny nie istnieje. Nie umieszczajcie jednego swojego postu pod drugim. I nie spamujcie forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kithiara
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:35, 16 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kolejna porcja pomocy:
1. Jak w odpowiedzi zacytować post innego użutkownika?
W prawym górnym rogu ramki, z której post chcielibyśmy zacytować znajduje się przycisk "qoute". Klikamy go i po chwili pojawia nam się okno edycji postu z wstawionym już wybranym przez nas cytatem. Pod spodem wpisujemy swoją odpowiedź i klikamy "wyślij". Nasz post zostaje umieszczony na forum. (Jeżeli chcemy, możemy przed wysłaniem skrócić cytat, wykasowując z niego nieistotne dla nas fragmenty)
2. Jak w swojej odpowiedzi umieścić cytaty z różnych postów?
Klikamy opcję "postreply" i przechodzimy do panelu pisania odpowiedzi. Aby dodac cytat uzywamy nastepującej komendy:
Kod: |
[quote="Nick_Cytowanego_Użytkownika"]tekst cytatu (najlepiej przekleić)[/quote] |
Pod nią dopisujemy swoją odpowiedż, następnie ponownie korzystając z tej samej komendy dodajemy kolejne cytaty, jeśli uznajemy je za stosowne. Po zakończeniu pisania postu klikamy "wyslij" by umieścic post na forum.
3. Jak zamiescić obrazek w treści postu?
Wchodzimy do panelu pisania postu i aby umieścić obrazek (UWAGA! Obrazek musi się znajdowac w internecie!) używamy komendy:
Kod: |
[img]adres_url_obrazka(np.http://www.fotki.pl/obrazek.jpg)[/img] |
Oczywiscie możemy umieścić jakiś swój tekst nad, lub pod obrazkiem. Jak również dodawiać kolejne obrazki. Aby umieścic post na forum, po prostu klikamy "wyslij". (Dodawanie obrazków tą metoda nie zajmuje miejsca na serwerze- zajmuje jedynie niewielką ilość miejsca w bazie danych.)
4. Jak umieszczać linki w poście?
Najpierw wchodzimy do panelu pisania postu. Aby dodać link możemy użyć dwóch sposobów. Pierwszy polega po prostu na wpisaniu adresu strony np:
Kod: |
http://www.adres.linka.com |
Wygląda to jednak niezbyt ładnie- zwłaszcza jeśli nasz link jest długi. Jeśli chcemy by nasz post wyglądał estetycznie mozemy skorzystać z drugiej metody:
Kod: |
[url=adres_strony(np.http://www.link.pl)]Nazwa Linka[/url] |
W ten sposób zamiast całego adresu wyswietli nam się tylko Nazwa Linka odpowiednim kolorem odróżniająca się od zwykłego tekstu (przykład- mój podpis)
Czasem mozliwe jest dodanie wyżej wspomnianymi metodami linka, czy obrazka w swoim podpisie (dostęp do podpisu mamy przy wejściu do własnego profilu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|